SAMKON
SAMSUN siviL TOPLUM KURULUŞLARI KONFEDERASYONU
TüzüĞü
Madde-1
Konfederasyonun adı; SAMSUN siviL TOPLUM KURULUŞLARI KONFEDERASYONU' dur. Kısa adı NİSAMKON " dur. Merkezi: İstanbul'dadır..
Madde 2- KONFEDERASYONUN AMACI
Konfederasyon Üyelerinin Temel ve fonksiyonel ihtiyaçlarını karşılamak, aralarında iletişimini sağlamak, eğitim başta olmak üzere, turizm, tarım, ticaret gibi konularda birlikte hareket ederek İlin kalkınmasına yardımcı olmak, dünyada ve ülkemizdeki bütün alanlarda gelişmeleri takip eürıek, üye Federasyonları bu konularda bilgilendirmek, kamuoyu oluşturmak ve Kamuoyunu bilgilendirmek, toplumsal bilincin gelişmesi için çalışmalarda bulunmak, Samsun ili ve ilçelerinin bütün yönleriyle tanıtımını sağlamak, sosyal kültürel ve ekonomik değerlerini öne çıkarmak,
Samsun ilinin kalkınması,Yurt içinde ve yurt dışındaki bütün Samsunlular arasında dayanışmayı sağlayacak ve birleştirici, yapıcı, insan haklarına saygılı, üretken, öngörülü, güven verici, ufku geniş insanların doğup büyüdüğü gelişmiş bir Samsun imajı yaratmaya çalışmak.Demokrasinin ulusal düzeyde gelişmesi veya aygınlaştırılması çalışmalarına destek olmak, Avrupa birliği ve Dünya Bankası nezdinde Projeler geliştirmek, Kamu kurum ve kuruluşları ile birlikte Ortak Projeler yapmak, bu projeleri uygulanmasını sağlamak, Üyelerin tanıtılmasını sağlamak ve demokratik toplumlar oluşturmak için çalışmalar yapmak, eğitimde yaşanan maddi ve manevi engellerin kaldırılması için çalışmalarda bulunma, Eğitime Destek sağlamak, Yüksek öğretimde Eğitim gören öğrencilere bu ve benzeri destekler sağlamak,
Ülkemizin Kurtuluş Savaşının Başlangıç noktası Samsun İli ve Türkiye Genelinde Her yıl yapılan 19 Ma s etkinliklerini katılmak, ilgili kurum ve kuruluşlarla birlikte organize etmek. Bölgenin tanıtımı kapsamında yerel e merkezi yönetim ile işbirliği ve eşgüdüm içinde merkez, ilçe ve mahallerde festival, şenlik ve organizasyonlar düzenlenmesine yardımcı olmak amacıyla kurulmuştur.
Konfederasyon Tarafından Sürdürülecek Çalışma Konuları ve Biçimleri
1-FaaIiyetlerin etkinleştirilmesi ve geliştirilmesi için araştırmalar yapmak,
2-Kurs, seminer, konferans ve panel gibi eğitim çalışmaları düzenlemek,
3-Amacın gerçekleştirilmesi için gerekli olan her türlü bilgi, belge, doküman ve yayınları temin etmek, dokümantasyon merkezi oluşturmak, çalışmalarını duyurmak için amaçları doğrultusunda gazete, dergi, kitap gibi yayınlar ile üyelerine dağmak üzere çalışma ve bilgilendirme bültenleri çıkarmak,
4-Amacın gerçekleştirilmesi için sağlıklı bir çalışma ortamını sağlamak, her türlü teknik araç ve gereci, demirbaş ve kırtasiye malzemelerini temin etmek,
5-Gerekli izinler alınmak şartıyla yardım toplama faaliyetlerinde bulunmak ve yurt içinden ve yurt dışından bağış ul etmek,
zük amaçlarının gerçekleştirilmesi için ihtiyaç duyduğu gelirleri temin etmek amacıyla iktisadi, ticari ve sanayi letmeler kurmak ve işletmek,
7-(jyelerinin yararlanmaları ve boş zamanlarını değerlendirebilmeleri için lokal açmak, sosyal ve kültürel tesisler kurmak ve bunları tefriş etmek,
8-Üyeleri arasında beşeri münasebetlerin geliştirilmesi ve devam ettirilmesi için yemekli toplantılar, konser, balo, tiyatro, sergi, spor, gezi ve eğlenceli etkinlikler vb. düzenlemek veya üyelerinin bu tür etkinliklerden yararlanmalarını sağlamak,
9-Konfederasyon faaliyetleri için ihtiyaç duyulan ta ınır, taşınmaz I satın al satmak, kirala raya vemek ve taşınmazlar üzerinde ak tesis emek,
10-Amacın gerçekleştirilmesi için gerek görülmesi durumunda vakıf kurmak, gerekli izin alınarak derneklerin izinle kurabileceği tesisleri kurmak,
11-Uluslararası faaliyette bulunmak, yurt dışındaki kurum veya kuruluşlara üye olmak ve bu kuruluşlarla proje bazında ortak çalışmalar yapmak veya yardımlaşmak,
12-Amacın gerçekleştirilmesi için gerek görülmesi halinde, 5072 sayılı Dernek ve Vakıfların Kamu Kurum ve Kuruluşları ile İlişkilerine Dair Kanun hükümleri saklı kalmak üzere, kamu kurum ve kuruluşları ile görev alanlarına giren konularda ortak projeler yürütmek,
13-Konfederasyon amacı ile ilgisi bulunan ve kanunlarla yasaklanmayan alanlarda, diğer Konfederasyonlar, Federasyonlar ile derneklerle veya vakıf, sendika ve benzeri sivil toplum kuruluşlarıyla ortak bir amacı gerçekleştirmek için plâtformlar oluşturmak,
- Eğitime destek amacı ile ihtiyaç sahibi öğrencilere maddi ve manevi destekte bulunarak başarılı birey yetişmesini sağlamak, Gerektiğinde maddi durumu iyi olmayan ancak okuma isteği bulunan muhtaç öğrencilere burs vermek,
- Yetkili mercilerden izin almak kaydıyla; Eğitim ve öğretim faaliyetleri için dershane, kitaplık, okuma odası, yurt, pansiyon sosyal yardım faaliyetleri için misafirhane, çocuk bakım yuvası, huzur evi, aş ocağı sportif faaliyetler için spor sahası ve salonu, meskûn yerler dışında kamp tesisleri kurmak, Konfederasyon faaliyetlerini yaymak için basın yayın kuruluşlarından yararlanmak,
- Gençlik, cinsiyet eşitliği, çevre, sağlık, insan hakları (ifade özgürlüğü, örgütlenme özgürlüğü, din ve inanç özgürlüğü, v.s,), Engelli hakları, çocuk hakları, tüketici hakları, kültürel haklar, medeni haklar, sosyal dışlanma, her türlü ayırımcılıkla mücadele, fırsat eşitliği, demokrasi ve iyi yönetişim, kültür, sanat ve sosyal yardım, eğitim, kırsal kalkınma, turizm, çevre koruma kent geliştirme, güzelleştirme, kültürel miras, gibi konularda ulusal ve ulusl projeler yapmak, yapılan projelere katkı sağlamak,
Madde-3 KONFEDERASYON KURUCULARI
Ekli Konfederasyon kuruluş bildirgesinde isimleri ve ikametgâh adresleri yazılı olan feder o ve temsilcileri konfederasyonun kurucularıdır.
SN KURUCU FEDERASYONLAR
SADEF SAMSUN DERNEKLER FEDERASYONU
İSTANBUL ANADOLU YAKASI SAMSUN DERNEKLER FEDERASYONU
İSDEF İSTANBUL SAMSUNLULAR İL İLÇE Köy DERNEKLERİ FEDERASYONU
3
VEZDEF VEZİRKÖPRÜ DERNEKLERİ FEDERASYONU
4
Madde-4 KONFEDERASYON ÜYELİĞİ VE KONFEDERASYONA KATILMA
Konfederasyona Üyelik; Kurucular dışında kalan Federasyonlar ve gerekli işlemler tamamlanmadan yapılan müracaatlar Konfederasyon yönetimince dikkate alınmaz.
nfederasyona katılma hakkında Genel Kurul kararını alan Federasyon yazılı olarak Konfederasyon Yönetimine vurur ve Konfederasyon Yönetimi bu isteği 30 (Otuz)gün içerisinde karara bağlamak zorundadır.
Yönetim kurulu, başvuruları en çok 30 (otuz) gün içinde üyeliğe kabul veya isteğin reddi şeklinde ka ra bağlayıp sonucu aday federasyona yazılı olarak duyurur. Aday federasyonun konfederasyon üy ı i bul edil esi üzerine kayıt işlemleri yapılır. Giriş aidatını ödemedikçe konfederasyon üyeliğine hak kaza
Konfederasyon Genel Kurulu kararı alındıktan sonra yeni üye kay lar apılpqn
Genel Kurul kararı alındıktan sonra üyelik için müracaat eden federasyonun üyeliğini yönetim kurulu kabul edebilir veya genel kurul sonuna bırakabilir. Gerekçesi ise; Yönetim Kurulu kongre kararı aldıktan sonra üye yaptı; sonucu etkilemek istiyor gibi bir spekülasyonu engellemektir.
Konfederasyona üye olacak Federasyonun sabit bir adresi, resmi web sayfası ve her türlü sekretaryasının olması zorunludur.Bu şartları taşmayan federasyon üye olarak kabul edilemez ve mevcut üye federasyonlar içinde durumu değişenler de aynı şekilde değerlendirilir ve Yönetim Kurulu kararı ile üyeliği sonlandırılır.
Madde-5 ÜYE FEDERASYONLARIN YÜKÜMLÜLÜKLERİ
- Üye Federasyonlar konfederasyon tüzüğünde belirtilen kurallara tam olarak uymak zorundadır. Üye Federasyonlar Konfederasyon Genel Kurulu tarafından alınacak kararları uygulamakla yükümlüdürler. Federasyonlar kendi faaliyetlerinde bağımsızdırlar.
- Üye Federasyonlar Konfederasyon Genel Kurulu tarafından belirlenen katılım payını ve yıllık aidatları muntazaman ödemek zorundadırlar.
- Üye Federasyonlar, 4721 sayılı kanunun 98,maddesine göre genel kurulları tarafından üst kurul delegelerini seçip, kendi Genel Kurul toplantılarını takiben en geç 30 gün içerisinde, Konfederasyon delegelerinin listesini ve üye derneklerin listesi ile genel kurul tutanağını Konfederasyon Yönetimine yazılı olarak bildirmek zorundadırlar,
- Üye federasyonlar Olağan Genel Kurul Toplantılarında ya da şartların gerektirmesi durumunda olağanüstü genel kurul yapmaları halinde, olağanüstü genel kurullarında konfederasyon delegelerini seçmiş olmak zorundadırlar. Genel Kurullarını iki ya da üç yılda bir yapan Federasyonlar, delegelerini iki ya da üç yıl için seçmiş kabul edilirler.
- Konfederasyon Yönetim Kurulu tarafından tespit edilen ortak çalışma kurullarına konfederasyona üy
Federasyonların yönetim kurullarının belirleyeceği temsilciler katılabilirler.
- Üye federasyonlar düzenledikleri toplantılar ve diğer çalışmalar konusunda konfederasyona bilgi vermek zorundadırlar,
Madde -6 ÜYE FEDERASYONLARIN SAMKON DIŞINDA KURULU BULUNAN YA DA KURULACAK OLAN K NFEDERASYONLARA ÜYE OLMAK içiN BAŞVURUDA BULUNMASI
Üye federasyonlar Türkiye sınırları dahilinde kurulu bulunan ya da kurulacak olan konfederasyon ya da başka sivil toplum kuruluşlarına katılmak istemeleri durumunda, SAMKON üyeliklerinden doğan her türlü üyelik yükümlülüklerini yerine getirerek üyelik aidat borçları ile faaliyetlerden oluşan katkı paylarını ödeyerek ve Konfederasyon (SAMKON) yönetim kurulundan uygunluk yazısı — izni alınarak konfederasyon üyeliğinden ayrılabilir.
Başka konfederasyona üye olacak federasyonlar, üye olma durumlarında SAMKON'a olan aid ve faaliyetlerden oluşan tüm borçlarını ödemek zorundadırlar. Ödenmediği takdirde Konf d onun bulunduğu il merkezindeki icra daireleri yoluyla tahsilatı yapılacaktır.
Madde-7 ÜYE FEDERASYONLARIN HAKLARI
emekler kanununun ilgili hükümleri Konfederasyon hakkında da geçerlidir. Hiç ederasyon Konfederasyona ye olmaya ya da üyeliğini devam ettirmeye zorlanamaz. Her üye federasyonun konfederasyon üyeliğinden ayrılma hakkı vardır. Ancak; Federasyona Üye Olma şartları gibi ayrılma da Genel kurul karar ve Yönetim Kurulu Kararı alarak Üyelikten ayrılabilir. Konfederasyon üyesi olan her federasyon eşit haklara sahiptir. Tüzüğe eşitliği bozan ve bazı üyelere ayrıcalık tanıyan hükümler konulamaz. Konfederasyon genel kurulunun teşkili işbu tüzüğün 12.maddesinde düzenlenmiş olup, her bir genel kurul üyesinin bir oy hakkı vardır. Genel Kurul üyeleri oyunu bizzat kullanmak zorundadır. Konfederasyon üye Federasyonların katkısı ile gerçekleştirilen etkinliklerden elde edilen brüt gelirlerden etkinliğe ait belgeli tüm giderler düşüldükten sonra kalan net gelir konfederasyon yönetim kurulunun alacağı karar doğrultusunda üye Federasyonların etkinliğe katkılarına, etkinlikte konfederas on dışında yaptıkları harcama tutarları ile sınırlı olmak ve fiili yapılan belgeli har ma tutarlarını paylaştırılabilir ya da konfederasyonun bütçesi içerisinde kalır.
Madde-8 KONFEDERASYON ÜYELİĞİNDEN AYRILMA
- Hiç bir üye Federasyon Konfederasyonda üye olarak kalmaya zorlanamaz. Üye Federasyonlar kendi Genel kurullarında karar almak ve bu ayrılma kararını Konfederasyon yönetimine yazılı olarak bildirmek şartıyla istedikleri zaman konfederasyon üyeliğinden ayrılabilirler.
- Konfederasyona yazılı olarak bildirim yaparak üyelikten çıkan veya çıkarılan üye Federasyon, Konfederasyona olan borçlarını tamamen ve defaten ödemek zorundadır.
- Konfederasyondan ayrılan Federasyon, Konfederasyonun sahibi olduğu varlıklarla ilgili her türlü maddi ve ayni haklarından vazgeçmiş sayılır. Bu konularda hiçbir hak talebinde bulunamaz.
- Üye Federasyonun fesih edilmesi, yetkili mercilerce kapatılması veya herhangi bir şekilde tüzel kişiliğini kaybetmesi durumunda konfederasyon üyeliği otomatik olarak düşer, sona erer. Bu durumda (c) bendindeki şartlar geçerlidir.
- Kendi arzusuyla konfederasyondan ayrılan federasyon, tekrar üye olmak istediği takdirde konfederasyon tüzüğünde yazılı konfederasyona üyelik koşullarının tümünü sağlamak ve gerekli yasal işlemleri yeni üyelik kaydında olduğu gibi yeniden yapmak zorundadır.
Madde -9 KONFEDERASYON ÜYELİĞİNDEN ÇIKARILMA
Üye federasyonlar aşağıdaki hallerin varlığı halinde konfederasyon yetkili kurullarının üye federasyona ait konfederasyon bünyesinde tutulan kayıt ve belgeler üzerinde yapacağı somut denetim ve inceleme raporlarının konfederasyon yönetim kurulu tarafından değerlendirilmesi neticesinde Dernekler mevzuatına aykırılıklar v Konfederasyonlun amacına aykırılık oluşturacak şekilde faaliyet yaptıklarının tespiti halinde, oluşacak yönet' kurulu kararı gereği konfederasyon üyeliğinden çıkarılmaları yönünde karar alınabilir, Herhangi bir federasyo n konfederasyon üyeliğinden çıkma nihai kararı konfederasyon genel kurulunun onayı ile mümkünd" Konfederasyon yönetim kurulu üyelikten çıkarma yönünde aşağıdaki şartların varlığı halinde ilgili federasy hakkında üyelikten çıkarma kararı alır ve bu üyelikten çıkarma kararını ilk Genel kurulun onayına sunar.
- Konfederasyon Genel Kurulu ve Yönetim Kurulu tarafından alınan kararlara uymamak veya bu kararların gerçekleşmesini engelleyici yönde faaliyet göstermek.
- Konfederasyon Tüzüğüne aykırı hareket etmek veya Dernekler Yasasını ihlal edici uygulamalarda bulunmak
- Konfederasyon aidatlarını üye federasyonun ödeme imkanı olduğu halde Kasti olarak ödememesi linde,
d -Üye federasyon yönetim kurulu üyeleri ya da ilişki içerisinde oldukları kişiler tarafından muvazaalı olarak hiçbir faaliyeti olmayan üye alt yapısı olmayan dernek kurulması ya da bu amaçla muvazaalı üye federasyonlara bağlı dernek kurmaya teşebbüs edilmesi. Muvazaa tespitinde; Üye sayısının değerlendirilmesi aynı üyelerin başka bir derneğe muvazaalı olarak üye olduğunun tespiti, derneğin sabit bir adresinin olmaması, başka kurulu derneklerle aynı adreste Kurulması, sadece adres göstermek amacıyla herhangi bir yerin kiralanmış gösterilmesi dernek adresi kira ise stopaj vb kayıtlarının açılmamış olması gibi ölçütlere göre muvazat kararı verilebilecektir. Ayrıca bu işlere yeltenen üye federasyon yöneticileri ve delegeleri hakkında cumhuriyet savcılığına suç duyurusunda da bulunulabilecektir. bentlerinde belirtilen durumların konfederasyonun tüzükte yazılı yetkili organlarınca somut olarak belgeleriyle birlikte ortaya konulması gerekmektedir. Aksi halde varsayıma dayalı, keyfi olarak üye federasyonların üyelikten çıkarılmaları yönünde yönetim kurulu karar alamaz.Yönetim kurulu somut belge ve delillere dayanmayan nedenlerle üye federasyonu üyelikten çıkarmaya teşebbüs eder bu yönde hukuka aykırı karar alır ise konfederasyon yönetim kurulu üyeleri hakkında haksızlığa uğrayan federasyon yönetim kurulu suç duyurusunda bulunabilecektir Yukarıda bildirilen durumlarda belirtilen prosedürlerin tamamlanması şartıyla onfederasyon Yönetim Kurulu konuyu gündemine alır ve üye tamsayısının 2/3 ünün onayıyla federasyonun üyelikten çıkartılması yönünde yönetim kurulu görüşünü karara bağlar ve Konfed n Yönetimi bu görüşünü gerekçeleriyle birlikte ilgili federasyona Üyelikten çıkarılma işlemini Yazılı olarak
Madde-IO KONFEDERASYON ORGANLARI
a- Genel Kurul | d- Danışma Kurulları |
b- Yönetim Kurulu | e- Disiplin Kurulu |
c- Denetleme Kurulu
Madde-ıı GENEL KURULUN TEŞKİLİ
Genel kurul, konfederasyonun en yetkili organıdır.
Konfederasyona bağlı üye federasyonlar, konfederasyon genel kurulunda aşağıdaki şekilde temsil olunurlar:
1-Genel kurul, konfederasyonun en yetkili karar organı olup; konfederasyon yönetim ve denetleme kurulu (asil) ile konfederasyona üye federasyonların genel kurulu tarafından seçilmiş delegelerden oluşur.
2-Üye federasyonlara, 4721 sayılı Medeni Kanunun eşitlik ilkesi ile ilgili 68. maddesi uygulanır. Her federasyon, konfederasyonda 25 asıl,10 yedek delege ile temsil edilir.
3-Federasyona üye olan dernekler, birden fazla federasyona üye olabilirler. Federasyon ve konfederasyonlara ilişkin diğer hususlar hakkında 4721 sayılı Medeni Kanun ilgili hükümleri uygulanır.
Madde-12 GENEL KURUL TOPLANTILARI
- Olağan Genel Kurul-konfederasyon Genel Kurulu her üç (3) yılda bir KASIM ayında olağan olarak toplanır.
- Olağanüstü Genel Kurul; Yönetim veya Denetleme Kurullarının gerekli görmesi halinde veya Genel Kurul delegelerinin 1/5' inin yazılı isteği üzerine Genel Kurul olağanüstü olarak toplanabilir. Denetleme Kurulu veya 1/5 delegenin yönetim kuruluna sunacakları yazılı istekleri üzerine Yönetim Kurulu en geç bir ay içerisinde Genel Kurulu olağanüstü toplantıya çağırmak zorundadır. Aksi takdirde Denetleme Kurulu üyelerinden birisinin veya toplantı isteyen delegelerden birisinin isteği üzerine Mahalli Sulh Hukuk Mahkemesi tarafından konfederasyon delegeleri arasında 3 kişilik bir heyet oluşturulur ve bu heyet konfederasyon Genel Kurulunu toplar.
Madde-13 TOPLANTI YERİ, ÇAĞRI USULÜ VE YETER SAYISI
Genel Kurul, konfederasyon Yönetim kurlunun belirlediği yerde yapılır.
- Konfederasyon Yönetim Kurulu, bağlı federasyonlar tarafından son genel kurulda seçilen ve bildirilen delege listesine göre Genel Kurul Delegelerinin listesini düzenler.Toplantı ile ilgili olarak genel Kurul toplantısının günü, saati ve gündemi ile çoğunluk sağlanamadığı takdirde ikinci toplantının yeri, günü ve saatini içe ilgiler bağlı federasyon ve delegelere yazılı posta, elektronik posta, elektronik mesaj, internet sitesi veya gazete ilanı vasıtası ile yasal süresinde duyurulur.
- Genel kurula katılma hakkı bulunan üyelerin salt çoğunluğu ile tüzük değişikliği kararı verilir. Konfederasyonun feshine dernekler yasası hükümlerine göre karar verilir. Çoğunluğun sağlanamaması sebebi ile toplantının ertelenmesi durumunda ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz. Ancak bu toplantıya katılan üye sayısı yönetim ve denetim kurulları üye tam ayısının iki katından az olamaz.
- Toplantının geri bırakılmasını gerektiren mücbir bir sebebin bulunması halinde konfederasyon merkezine Yönetim Kurulu, erteleme sebeplerini açık olarak gösteren bir yazı ile bağlı federasyon ve delegelere çağrı usulü ile bildirir.
- Konfederasyon Genel Kurul kararları toplantıya katılan üyelerin salt çoğunluğu ile alınır. Delegeleri Oylarını bizzat Kullanmak zorundadır. Vekâleten oy kullanılmaz.
- Genel Kurulda; Yönetim Kurulu seçimi gizli oy ve liste usulü uygulanır. Ancak Genel Kurulda açık oylamaya karar veritirse oylama açık yap*abffir. Yönetim Kurulu, denetim kurulu üy 'yle üst kuruluş delegeleri aynı listede yer alabilirler.
Madde- 14 KONFEDERASYON BAŞKANI OLMA ŞARTLARI
a-TC Vatandaşı ve Samsun'lu olmak, b-En az 3 federasyonun yazlı onayı alınmadan başkan adayı olunamaz.
Madde-15 TOPLANTININ YAPILIŞ USULLERİ
ı. A) TOPLANTI usüLü
- Toplantı Yönetim Kurlunca belirtilen yerde yapılır. Genel Kurula katılacak olan delegeler, delege listesindeki isimlerinin karşısına imza atarak toplantı mahalline girerler. Toplantı yeter sayısı sağlanmış ise toplantı Yönetim Kurulu başkanı veya onun görevlendireceği bir yönetim kurulu üyesi tarafından açılır.
- Toplantıyı yönetmek üzere bir başkan, bir başkan vekili, yeteri kadar kâtip seçilerek divan oluşturulur, Divan üyelikleri için birden fazla aday olması halinde ve toplantıda mevcut genel kurul üyelerinin yarıdan fazlasının istemesi halinde gizli oylama da yapılabilir.
- Toplantı yönetimi Kongre Divan Başkanına aittir. Düzenlenen Kongre tutanakları bütün divan üyeleri tarafından imzalanır ve Yönetim Kuruluna verilir.
- Genel Kurul toplantısında yalnız gündemde yer alan maddeler görüşülür. Ancak, toplantıda hazır bulunan delegelerin en az onda biri tarafından görüşülmesi yazılı olarak istenen konuların gündeme alınması zorunludur.
Madde-16 GENEL KURUL GÖREV VE YETKİLERİ
Genel Kurul konfederasyonun en yetkili karar organı olup, görevleri şunlardır:
- Üyelikten çıkarılma hakkında son kararı vermek. Konfederasyon organlarını seçmek ve konfederasyonun diğer bir organına verilmemiş olan işleri görmek.
- Konfederasyon, Yönetim, denetim kurullarını seçmek, bu kurulların çalışmalarını ve raporlarını denetleyerek ibra etmek. Yönetim Kurulunca hazırlanan tahmini bütçeyi aynen veya değiştirerek kabul etmek. Gerektiğinde Genel başkanı seçmek.
- Benzer konfederasyonların oluşturacağı birliklere katılım için karar vermek ve genel kurulu için delege tespit etmek.
- Konfederasyon amaçlarının gerçekleştirilebilmesi için gerekli olan taşınır veya taşınmaz malların alınması satılması veya devredilmesi konularında Yönetim Kuruluna yetki vermek.
- Uluslar arası kuruluşla işbirliği yapılmasında yarar görüldüğü hallerde, gerekli mercilerden yasal izinlerin alınmasından sonra bu temasların sağlanması konusunda karar vermek ve bu konuda yönetim kurulun görevlendirmek.
- Konfederasyon tüzüğünü değiştirmek, gerekli hallerde üye Federasyonların ihracına karar verme ye Federasyonların ve Derneklerin şikayetlerini dinlemek veya aralarında var olan anlaşmazlıkları kara ağlamak, onfederasyonun feshine karar vermek.
- Üye federasyonlar arasında koordinasyonu sağlamak amacıyla iç tüzük ve yönetmelikler yayınlamak ve bu konuda yönetim kuruluna yetki vermek.
- Gerekli gördüğü durumlarda araştırma ve inceleme komisyonları kurmak.
- Bu maddelerde sayılmayan hallerde Dernekler Kanunu ve Dernekler kanununa atıf yapılan diğer kanunlarda
belirtilen bütün yetkileri kullanmak ve görevleri yapmak.
Madde-17 YÖNETİM KURULU TEŞKİLİ TOPLANTI USULLERİ VE KARAR ALMA ONURSAL BAŞKANLARIN SEÇİMİ
- Onursal başkanlar, daha önce konfederasyon başkanlığı ve kurucu b panlar, kurum • st düzeyde maddi-manevi katkı sağlayanlar arasından, onursal seviy de f derasyonu üst üzeyde temsil edeceğine inanılan kişi, Genel Kurul tarafından belirl
b- Yönetim kurulu genel kurulda seçilen 55 asıl ve 55 yedek üyeden oluş-
Her federasyondan en az 1 Asıl 1 Yedek delege vasfına sahip kişiyi genel kurulun onayına sunulacak olan yönetim kurulu üyeleri listesinde yönetim kurulu üyesi olarak yer alır ve federasyonu temsil eder.
Kurucu veya üye federasyonun yönetim kurulu üyeliği hakkından feragat etmesi halinde konfederasyon yönetim kurulu kararı ile yönetim kurulu sayısı tamamlanır.
- Genel Kurulca seçilen Yönetim Kurulu ilk toplantısında görev bölümü yapar.
- Yönetim Kurulu 30 günde bir kez olağan olarak konfederasyon Merkezinin bulunduğu ilde toplanır. Genel Başkanın, Denetim Kurulu başkanının veya yönetim kurulu üyelerinden 1/5 nin yazılı isteği üzerine olağanüstü toplantı en geç bir hafta içerisinde yapılır. Olağanüstü toplantıda özellikle toplantı sebebi olan konu görüşülür,
- Yönetim Kurulu salt çoğunlukla karar alır,
- Mazeretsiz veya izinsiz olarak üyeliğinden çıkarılır, Herhangi
Madde-18 YÖNETİM KURULUNUN
Genel başkanın önerisi doğrultusunda görüldüğünde genel başkanın önerisi içinden aşağıdaki kurulları kısmen alır, uygulama alt organlarınca başkanın oyu çift oy sayılır. Genel
Yönetim Kurulu Üyeleri arasından yapılacak
- Genel Başkan,
- Genel Başkan Vekili,
- Genel Sekreter,
- Genel Sayman,
) Finansmandan Sorumlu Genel
- Spordan Sorumlu Genel Başkan
- Avrupa Birliği ve Proje Geliştirmeden
- Siyasi İşlerden Sorumlu Genel
- Eğitimden Sorumlu Genel Başkan
(10)Hukuk İşlerinden Sorumlu Genel
- İstihbarattan Sorumlu Genel
- Basın ve Tanıtımdan Sorumlu
- Sağlık İşlerinden Sorumlu
- Protokolden sorumlu genel
- Halkla ilişkilerden sorumlu genel
- Sosyal İşlerden Sorumlu Genel
- Teşkilatlanmadan Sorumlu genel
- Gençlik Kollarından Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı,
- Ar-Ge'den sorumlu genel başkan yardımcısı,
görevlerini belirler.
Madde-19 YÖNETİM KURULUNUN GÖREV VE YETKİLERİ
- Genel Kurul kararları çerçevesinde Konfederasyon çalışmalarını yürütmek. Üye kayıt etmek.
- Konfederasyonu temsil etmek. Gerektiğinde temsil görevini üyelerden birine vermek. Görev paylaşımı ve sirküler düzenlemek.
- Konfederasyon çalışma raporlarını, Genel sayman ve yardımcısı tarafından hazırlanan bütçesini, bilançoyu görüşerek genel kurula sunmak.
- Konfederasyonun parasını ve mallarını amaca uygun bir şekilde kullanmak.
- Üye federasyonların tüzük hükümlerine uygun olarak faaliyet yürümelerini sağlamak, bağlı federasyonlar arasında dayanışmayı bozan ve konfederasyon tüzüğüne uymayan federasyonlar hakkında ihraç kararı almak üzere genel kurula sevk etmek.
- Genel kurulu olağan ve olağanüstü toplantıya çağırmak. Genel Kurulca verilen yetki çerçevesinde iç tüzükler, yönetmelikler veya genelgeler hazırlamak.
- 16. Maddenin (d) fıkrası gereğince genel kurulun verdiği yetkiler dahilinde taşınır ve taşınmaz mallar edinm yer kiralamak-kiraya vermek.
- Gerekli yasal müsaadeleri almak şartıyla uluslararası faaliyetler ile ilgili olarak federasyon adına gönderile temsilcileri belirlemek.
- Yurt içi ve yurt dışı toplantılara görevli olarak katılmasına karar verdiği üyelerin Kanun tüzük ve Genel Kurul kararları çerçevesinde her türlü masraflarını karşılamak.
J- Konfederasyon yararına maddi ve manevi hizmetleri olan kişi veya kuruluşlara şilt, plaket v.s. vermek.
- Konfederasyona gelir temin efrnek amacıyla piyango, balo, konser düzenlemek, sportif faaliyetler, panel, gezi ve benzeri toplantılar düzenlemek.
- Konfederasyonun amaçları doğrultusunda düzenlemek, bu amaç ile yurt içinde ve Konfederasyonu temsil etmek.
- Konfederasyonun çalışmaları için gerekli son vermek, bunların ücretlerini, prim ve sosyal haklarını tayin
- Kendisine verilen yetkiler çerçevesinde
Genel Kurulun verdiği yetki çerçevesinde federasyon borçlanmayı teminin ipotek, rehin almak
Madde 20- GENEL BAŞKANIN GÖREV VE
1-)Yönetim kuruluna başkanlık eder.
2-)Konfederasyon tüzel kişiliğini 3-)Yönetim kurulunun görüşünü alarak yayın organlarına beyanatta bulunur, yurt içi yapar, başkan bu yetkilerini yönetim kuruluna bilgi vermek şartı ile yönetim kurulu üyelerinden birini de vekil tayin edebilir.
4-)Genel sekreter ile birlikte bütün yazışmaları, genel saymanla birlikte tüm muhasebe ve muamelat evrakını imza eder.
5-) Konfederasyondaki bütün büroların ve personelin amiri olup, Konfederasyona bağlı kuruluşlar dâhil her türlü çalışmaları denetim ve inceleme yetkisine sahiptir. Konfederasyonun tüm organlarında söz ve oy hakkı vardır.
6-) Yönetim kurulunun tespit edeceği miktarda avansı üzerinde bulundurmaya ve harcamaya yetkilidir.
7-) Konfederasyon tarafından çıkartılan basın ve Yayın organlarına sahiplik eder.
Madde 21- GENEL BAŞKAN VEKİLİNİN GÖREV VE YETKİLERİ:
1-) Başkanın olmadığı zamanlarda başkana vekâlet eder.
2-) Yönetim kurulunun tespit edeceği miktarda avansı üzerinde bulundurmaya ve harcamaya yetkilidir.
3-) Genel Başkanın vereceği diğer görevleri yerine getirecektir
Madde 22- GENEL SEKRETERİN GÖREV VE YETKİLERİ:
1-) Konfederasyonun bütün idari yazışmalarını ve faaliyetlerini düzenler.
2-) Konfederasyon içi hizmetlerle olan ilişkilere ait yazışmaları tek başına imzalamaya yetkilidir.
3-)Genel Başkana vekâlet eder toplantıyı açar ve yönlendirir.
4-)Yönetim Kurulu gündemini düzenler ve Yönetim Kurula getirir.
5-) Konfederasyon bünyesinde çalışan elemanların özlük işlerini düzenler ve yürütür.
6-)Federasyonların Genel Kurullarının zamanında yapılmasını sağlar ve yeni üye olacak federasyonların Genel Kurulun'da Divan Başkanlığı görevini yapar,
7-) Yönetim kurulunun tespit edeceği miktarda avansı üzerinde bulundurmaya ve harcamaya yetkilidir. 8-)Komisyonlar ve Bölge Başkanlıkları Genel Sekreter'e bağlı olup, Genel Sekreter gerekli gördüğü zamanlarda toplantı düzenleyip görüşmeler yapar, gerekli gördüğü oluşum ve düzenlemeleri yaparak konu ile ilgili raporunu Yönetim Kurulu'na sunar.
9-) Gerek gördüğü konularla ilgili Yönetim Kurulu Üyeleri, Komisyon Üyeleri, Bölge Başkanları ve ilgili kişilere görev tebliğ eder ve yerine getirilmesi için takibini yapar.
10-) Konfederasyon yönetimi içerisinde koordinasyonu sağlayarak sorunları tespit edip il nel aşkan Yardımcılarına konuyu tebliğ ederek çözüme ulaşmasını sağlamak.
Madde 23-GENEL SAYMAN'IN GÖREV VE YETKİLERİ:
1-) Konfederasyon muhasebe işlerini ilgili yasa, tüzük ve yönet ükümleri çerçevesinde yürütür. 2-) Konfederasyon gelirlerinin sağlanmasını, harcamalarını bütçe esasına göre yapılmasını, muhasebe kayıtlarını gereği gibi sağlar ve muhasebe bürosunu yönetir. 3-)Vergi ve sigorta primlerinin zamanında ödenmesini sağlar.
4-) Konfederasyonun taşınır ve taşınmaz mal varlığı ile ilgili belgelerin ve demirbaş kayıtlarını usulüne uygun olarak tutulmasını sağlar.
5-) Konfederasyon hesaplarını her an için iç ve dış denetime hazır bulundurur.
Genel kurul kararı uyarınca harcamalar ve bütçede fasıllar arası aktarmalar konusunda yönetim kurulunda karar almak için teklifte bulunur.
7-)Genel kurula sunulacak bilânço ve tahmini bütçeyi hazırlar ve yönetim kurulunun bilgisine sunar. 8-)Tahsil tediye, mahsup vs. muhasebe işlerine ilişkin belgeleri ve yazışmaları başkanla birlikte imza eder. Başkanın yokluğunda tüzük hükümlerine göre yetkili olan yönetim kurulu üyeleri ile imza işlerini yürütür. 9-) Konfederasyon yönetim kurulu bilgisi olmadan kasada emur kat sayısının 1.000 (bin) katından fazla para bulundurma yetkisi yoktur.
10-) Yönetim kurulunun tespit edeceği miktard avansı üzeri lu rmaya ve harca a yetkilidir.
11-)Yönetim Kurulu kararı doğrultusunda her türlü harcamayı yapar.
Madde 24-FİNANSMANDAN SORUMLU GENEL BAŞKAN YARDIMCISININ GÖREV VE YETKİLERİ;
1-)Finansman kaynaklarını temin ederek Konfederasyon'a katkı sağlar,
2-)Konfederasyon'u mali açıdan en iyi seviyeye gelebilmesi için gerekli finansman araştırmalarını yapıp hayata geçmesini sağlamak,
3-)Genel Sayman ile koordineli çalışmak,
4-)Kendi bölgesinde teşkilatlanmayı sağlayarak faaliyetlere katılım sağlaması.
5-)Genel Başkan ve Yönetim kurulunca verilen görevleri yerine getirmek.
Madde 25-SPORDAN SORUMLU GENEL BAŞKAN YARDIMCISININ GÖREV VE YETKİLERİ;
1-)Samsunluların spor alanında yapılandırılmasını ve en iyi şekilde hizmet edecek konuma gelmesini sağlamak,
Başk yapma |
2-)Gençlerin ve çocukların spora kazandırılarak olası kötü alışkanlıklardan soyutlanmasını sağlamak,
3-)Üye federasyonlar arasında takımların oluşturularak turnuvaların düzenlenmesini sağlamak,
4-)Samsunlu sporcularımızın bulunarak Samsunsporla ve büyük kulüplere kazandırılması için gerekli görüşmelerin yapılmasını sağlamak,
5-)Gençlerin spor faaliyetlerini sürdürebilecekleri sosyal tesisler ve lokalinin yapılabilmesi için gerekli çalışmaları yapılması,
6-)Genel Başkan ve Yönetim kurulunca verilen görevleri yerine getirmek.
Madde 26- AVRUPA BİRLİĞİ PROJELERİNDEN SORUMLU GENEL BAŞKAN YARDIMCISI
1-)Konfederasyon'un ve federasyonun gelişimi için projelerin üretilerek bu projelerin olumlu bir şekilde hayata eçmesini sağlamak,
2-)Federasyonların gündeme getirmiş olduğu projeleri inceleyerek, gerekli araştırmaları yapıp sonu andırmak,
3-)AB uyum yasaları gereği Sivil Toplum Örgütleri'ne sağladığı kaynaklardan Konfederas derasyonların faydalanmasını sağlamak,
4-)Genel Başkan ve Yönetim kurulunca verilen görevleri yerine getirmek.
Madde 27- SİYASİ İŞLERDEN SORUMLU GENEL BAŞKAN YARDI SININ GÖREV VE YETKİLERİ;
1-)Konfederasyon amaç ve hizmetleri ile ilgili konularda Siyasi Partilerle görüş alış verişinde bulunarak konularla ilgili raporların hazırlanarak Genel Sekreter'e sunulması,
amsunlu hemşerilerimiz arasında siyasi kariyeri olanların desteklenerek Siyasi Partilere kazandırılması ve istediği görevi alabilmesi için Konfederasyon adına gerekli görüşmelerin yapılarak düzenlenen raporun Genel X Sekreter'e sunulması,
3-)Konfederasyon amaç ve hizmet konularında kendi sorumluluk alanına giren görevlerle ilgili çalışma yap rak Genel Sekreter'e sunmak,
4-)Gerek gördüğü zamanlarda Siyasi Partilerin Genel Başkanlıkları'nı, İl Baş ıkla ı'nı, İlçe Başkanlıkları'nı, Belde Başkanlıkları'nı, Bakanları, Milletvekilleri'ni, Belediye iar-ı-'fiı; Ö -kratı'âtî jerğK götau kurum/kişileri ziyaret ederek tüm çalışma ve görüşmeleri
5-)Yönetim Kurulu kararı sonucu Genel Sekreter'in tebliğ etti i gğevle dosyayı inc r rekli çalışma ve görüşmeleri yaparak sonucu rapor halinde tekrar Genel Sekreter'e su İması,
6-)Genel Başkan ve Yönetim kurulunca verilen görevleri yerine getirmek.
Madde 28-EĞİTİMDEN SORUMLU GENEL BAŞKAN YARDIMCISININ GÖREV VE YETKİLERİ;
1-)SamsunIu öğrencilerin eğitiminin devamı için gerekli ihtiyaçlarının karşılanması yönünde çalışmanın yapılması,
2-)imkanı olmayan başarılı Samsun'lu öğrencilerimizin tespit edilerek bu öğrencilerin gerek yurt içinde gerekse yurt dışında eğitimlerinin tamamlanması için gerekli çalışmaların yapılması, 3-) Konfederasyonl a üye federasyonları bilinçlendirilmesi konusunda gerekli seminer ve konferansların düzenlenmesi yönünde gerekli çalışmaların yapılması,
4-) Konfederasyonl a gelen burs taleplerini incelemek, burs verilmesi için gerekli araştırma ve çalışmaları yapmak,
5-)Genel Başkan ve Yönetim kurulunca verilen görevleri yerine getirmek
Madde 29-HUKUK İŞLERİNDEN SORUMLU GENEL BAŞKAN YARDIMCISININ GÖREV VE YETKİLERİ; 1-)Tüm Samsunluların resmi dairelerdeki her türlü sıkıntılarında kanun ve yasalar çerçevesinde sorunları çözerek sonuca ulaşmasını sağlamak,
2-) Konfederasyonl a üye federasyonların hukuksal anlamdaki tüm sıkıntıları ile ilgili gerekli çalışmaları yapmak,
3-) Konfederasyon l un Resmi kurumlar veya Tüzel kişiliklerle olan hukuki sorunlarının çözümü ile ilgili çalışmalar yapmak,
4-)Genel Başkan ve Yönetim kurulunca verilen görevleri yerine getirmek.
Madde 30-İSTİHBARÂTTAN SORUMLU GENEL BAŞKAN YARDIMCISININ GÖREV VE YETKİLERİ;
1-) Konfederasyonl un ve federasyonların yapılan etkinliklerinde Protokolün güvenliğini sağlamak,
2-)Tüm Samsunlular hakkında menfi veya müspet bilgileri toplayarak raporun hazırlanması, 3-) Konfederasyon l un aleyhinde yapılan çalışmaların tespiti için gerekli araştırmaların yapılarak ra haline getirilmesi,
4-) Konfederasyonl un ve Samsun'luların birlik beraberliğini bozan veya bozmaya çalışanların tespit edilerek gerekli cezanın verilebilmesi için rapor halinde sunulması,
5-) Konfederasyon l un adına leke getirecek davranışlarda bulunan kişilerin tespit edilerek rapor alinde sunulması,
6-) Federasyonlar arasında istihbar atlanmasını oluşması için gerekli çalışmaların yap maşı, 7-)Genel Başkan ve Yönetim kurulunca verilen görevleri yerine getirmek.
Madde 31-BASIN VE TANITIMDAN SORUMLU GENEL BAŞKAN YARDIMCISININ GÖREV YETKİLERİ;
1-) Konfederasyonl un tanıtılması için yazılı ve görsel basında gerekli görüşm pılarak kamuoyunda tanınmasını sağlamak,
2-) Konfederasyonl un programları, amaç ve ilkeleri doğrultusunda kitap, dergi, gazete, broşür, dergi gibi yayınların çıkartılmasını sağlamak,
-)Ulusal ve uluslar arası iletişimi sağlamak ve bu yayın organları ile ilgili arşiv oluşturmak,
yazılı ve ilgili | ||
4-)Konfederasyon'a üye federasyonlar ile ilgili haber niteliği taşıyan tüm çalışmaları yaparak rsel basında duyurulması için çalışmalar yapıp Genel Sekreter'e sunulması,
5-) Konfederasyon l un amaç ve hizmet konularında kendi sorumluluk alanına giren görevlerle çalışma yapmak,
6-)Genel Başkan ve Yönetim kurulunca verilen görevleri yerine getirmek.
Madde 32-SAĞLIK İŞLERİNDEN SORUMLU GENEL B KAN YARDI NİN GÖREV VE YETKİLER •
1-)Samsunlu hemşerilerimizin sağlık ile ilgili tüm sı ıntıiarını g d adına e çalışmaları yapmak,
2-)Samsunlu sağlık çalışanlarını araştırıp bulmak ve onlarla Konfederasyon arasında ilişkiyi düzenlemek,
3-)Sağlık kuruluşları (Hastane, poliklinik, sağlık ocağı v.s.) ile temaslarda bulunup gerekli zamanlarda ilişkileri kurmak,
4-)Samsun çevresinde sağlık ile ilgili eksikliklerin tespit edilerek, eksikliğin giderilmesi için gerekli raporun hazırlanması,
5-)Genel Başkan ve Yönetim kurulunca verilen görevleri yerine getirmek.
Madde 33- PROTOK8LDEN SORUMLU GENEL BAŞKAN YARDIMCISI GÖREV VE YETKİLERİ
1-) Konfederasyonl un yapmış olduğu programlarda protokolün karşılanması ve ağırlanması. 2-) Konfederasyon yönetim kurulunun katıldığı programlarda oturma düzenin sağlanması ve tanıtılması.
3-)Üye federasyonların programlarında protokol düzenini sağlamak.
4-)Genel Başkan ve Yönetim kurulunca verilen görevleri yerine getirmek.
Madde 34- HALKLA İLİŞKİLERDEN SORUMLU GENEL BAŞKAN YARDIMCISI GÖREV VE YETKİLERİ 1-) Konfederasyonl un yapacağı programlarda dernekleri organize ederek programın hazırlanmasını sağlamak.
2-) Konfederasyon ve üye federasyonlar arasında iletişimin kurulması ve gerekli alt yapının oluşturulması
3-)Samsunluların birbirleriyle tanışıp, iletişim kurmasını sağlamak.
4-) Konfederasyonl un: yapacağı organize ve programlarda alt yapıyı hazırlamak. genel başkan ve yönetim kurulunca verilen görevleri yerine getirmek.
Madde 35-SOSYAL İŞLERDEN SORUMLU GENEL BAŞKAN YARDIMCISININ GÖREV VE YETKİLERİ;
1-)Yurt çapında yaşanabilecek sel, deprem v.s. gibi doğal afetler sonucu oluşacak sıkıntıların
4 giderilebilmesi için sosyal sorumluluk gereği Konfederasyon olarak yapılması gereken konularla ilgili çahşma%ann yapılarak ön hazırlığın tamamlanması,
2-)SamsunIu hemşerilerimizin cenaze işleri ile ilgili gerekli çalışmaların yapılması,
3-)Yaşlı, dul, yetim ve kimsesiz hemşerilerimizi tespit ederek ihtiyaçlarının giderilmesi için erekli çalışmaları yapmak,
4-)Maddi ve manevi yardım yapılacak ihtiyaç sahiplerinin tespit edilerek ihtiyaçlarının giderilmesi ile ilgili gerekli çalışmaların yapılması,
5-) Konfederasyon'un veya Üye federasyonların yapacağı etkinliklerde yapılan organizasyonun sorunsuz olabilmesi verilen görevleri yapmak,
6-)Genel Başkan ve Yönetim kurulunca verilen görevleri yerine getirmek.
Madde 36- TEŞKİLATLANMADAN SORUMLU GENEL BAŞKAN YARDIMCISI GÖREV
1-)Dernekler arasında örgütlenmeyi ve teşkilatlanmayı sağlamak.
2-)İI, İlçe ve bölgelerdeki genel teşkilatlanmadan sorumludur.
3-)İI ve İlçelerdeki derneklerin teşkilatlanmadan sorumlu birimlerinin nı sağlamak. 4-)Genel Başkan ve Yönetim kurulunca verilen görevleri yerine getirmek.
Madde 37-GENÇLİK KOLLARINDAN SORUMLU GENEL BAŞKAN YARDIMCISININ GÖREV V YETKİLERİ;
1-) Konfederasyonl a üye federasyonlarda bulunan gençlerin tespiti v larak çalıştırılması ile ilgili gerekli çalışmaları yapmak,
2-) Konfederasyonl a üye tüm federasyonların gençlik kollarını ol rulması,
3-)Tüm etkinliklerde gençleri aktifAlarak çalıştırmak,
4-)Gençlerin yetkinliklerinin tespit edilerek verimli olabileceği alanlarda çalışabilmesi için Yönetim Kurulunda bulunan (Spordan sorumlu, Eğitimden sorumlu, Siyasi işlerden sorumlu, Finansmandan sorumlu v.s.) sorumluluk alanlarında görev almaları için rapor hazırlamak,
5-)GençIerin meslek, iş v.s. sahibi olabilmeleri için gerekli çalışmaların yapılarak raporun hazırlanması,
6-)Genel Başkan ve Yönetim kurulunca verilen görevleri yerine getirmek
Madde 38- ARGEDEN SORUMLU GENEL BAŞKAN YARDIMCISI GÖREV VE YETKİLERİ
1-) Konfederasyonl un sağlıklı yapılanması, üyelerin niteliklerinin geliştirilmesi ve Konfederasyon çalışmalarının kalite, yeterlilik ve etkinlik kazanması için gerekli tüm çalışmalarını hazırlar ve yürütür. 2-)Bütün birimlerin yaptığı faaliyetlere her türlü içeriği sağlar. Çalışmaların fikri altyapısını oluşturur. 3-)Tüm komisyonların hedef ve programlarını analiz eder. Bu analizleri ilgili birim başkanlıklarıyla paylaşır.
4-)Bilim ve teknolojiyi takip ederek araştırma yapar, yerel ve merkezi sorunlara ilişkin çözüm önerilerinde bulunur bu amaçla ilgili eğitim araştırma ve inceleme kurumlarını ziyaret eder, elde ettiği bilgi ve bulguları ilgili yerlere aktarır.
5-) Konfederasyon'un ve federasyonların işleyişinde ve faaliyetlerinde en son teknolojinin kullanılması için gerekli çalışmayı yapar. Kamuoyu araştırmaları yaparak bölgesindeki gençlerin tercih yönünü belirler.
6-)Genel Başkan ve Yönetim kurulunca verilen görevleri yerine getirmek.
Madde 39-YÖNETİM KURULU İŞLEYİŞ ŞEKLİ
Konfederasyonla gelen tüm talepler her ne yolla gelirse gelsin bu taleplerin tamamı Genel Se toplanacaktır. Genel Sekreter bu talebi Yönetim Kurulu toplantısında gündeme getirecek, Yönetim urulu'nun
Akararı olumlu yönde ise Genel Sekreter konuyla ilgili görevi ilgili Genel Başkan Yardımcısı'na tebliğ edecektir. Eğer Yönetim Kurulu kararı olumsuz ise Genel Sekreter kararı talep sahibine tebliğ eder.
Kendisine görev tebliğ edilen Genel Başkan Yardımcısı verilen görevle ilgili olarak gerekli görüşme ve arını Federasyon adına yapar, görevini tamamladığı zaman yapılan çalışma ile ilgili raporunu haz yarak Genel Sekreter'e sunar.
Genel Sekreter Genel Başkan Yardımcısından gelen raporu Yönetim Kurulunda gündeme getirir ve Yönetim Kurulu'nun alacağı kararı talep sahibine tebliğ eder.
Genel Sekreter bu çalışmaların başından sonuna kadar takipçisi olup sonuçlandırmakla mesuldür.
Yönetim Kurulunda görev yapan Genel Başkan Yardımcıları sorumlu olduğu görevlerinden (Spordan sorumlu, Eğitimden sorumlu, Siyasi işlerden sorumlu, Finansmandan sorumlu v.s.) mesul olup, sorumlu olduğu görevlerle ilgili konularda Yönetim Kurulu üyeleri ve üçüncü şahıslar müdahale edemezler. Eğer ki bu şekilde müdahalelerin olması durumunda konu Genel Sekreter'e iletilerek Yönetim Kurulu gündemine alınır.
Yönetim Kurulu üyeleri görev ve sorumlulukları dışında bulunan görev ve işlerle ilgili kendi başına hareket etmesi durumunda konu Yönetim Kurulu gündemine alınarak ilgili çalışmayı yapan üyeye öncelikle ikaz bu durumun devamı halinde ise Disiplin Kurulu'na sevk edilir veya Yönetim Kurulu gerekli cezai müeyyi yi uyg
Madde 40- KADIN KOLLARININ GÖREV VE YETKİLERİ
-)Üye federasyonların kadın kollarını oluşturmak.
2-)Katıldığı organizasyonlarda örgütlenmeyi sağlamak ve Konfederasyon lu temsil etmek. 7
3-)Federasyonların kadın kolları ile işbirliği içerinde sosyal sorumluluk çalışmaları yapmak.
4-) Konfederasyon toplantıları ve programlarında kadınları örgütleyerek katı s
Madde-41 OLAĞANÜSTÜ GENEL KURUL TOPLANTISI
Yönetim Kurulu üye sayılarında boşalmalar sebebiyle yedeklerin de getirilmesinden sonra üye tam sayısının yarısından aşağı düşerse genel kurul mevcut yönetim kurulu üyeleri veya denetleme kurulu tarafından bir ay içinde toplantıya çağrılır. Çağrının yapılmaması halinde üye federasyonlardan birinin başvurması üzerine mahallin sulh hukuk hakimi duruşma yaparak konfederasyon delegeleri arasından seçeceği üç kişiyi bir ay içinde genel kurulu toplamakla görevlendirir.
Madde-42 BORÇLANMA ŞEKLİ
Konfederasyon amacını gerçekleştirmek için borçlanabilir. Borçlanma, kanun, tüzük ve genel kurulun verdiği yetki dâhilinde yönetim kurulunca gerçekleştirilir. Ancak, Yönetim Kurulu, Genel Kuruldan ayrıca yetki almadıkça bütçenin 0/010'nu aşmayan oranlarda borçlanmalar gerçekleştirebilir.
Madde-43 KONFEDERASYON BAŞKANININ İSTİFASI
Başkanın istifası halinde Yönetim Kurulu kendi arasında toplanarak kalan süreyi tamamlamak üzere genel başkanı seçer.
Madde-44 DENETLEME KURULUNUN TEŞKİLİ VE GÖREVLERİ
Denetleme Kurulu üç asil ve üç yedek üyeden iki yıl için genel kurulca seçilir. Seçilen asil üyeler kendi aralarında yapacakları ilk toplantıda bir başkan seçerler. Konfederasyon tüzüğünde gösterilen amaç ve amacın gerçekleştirilmesi için sürdürüleceği belirtilen çalışma konuları doğrultusunda faaliyet gösterip göstermediğini defter, hesap ve kayıtların mevzuata ve federasyon tüzüğüne uygun olarak tutulup tutulmadığını, federasyo tüzüğünde tespit edilen esas ve usullere göre ve bir yılda iki kez altı ayı geçmeyen aralıklarla denetler ve denetim sonuçlarını bir rapor halinde yönetim kuruluna ve toplandığında genel kurula sunar. Denetim Kurulu üyelerinin istemi üzerine, her türlü bilgi, belge ve kayıtların, Konfederasyon yetkilileri tarafından gösterilmesi veya verilmesi, yönetim yerleri, müesseseler ve eklentilerine girme isteğinin yerine getirilmesi zorunludur.
Madde-45 İÇ DENETİM
Konfederasyonda Ç denetim esastçr. Genel kurul, yönetim kurulu veya denetim kurulu tarafından iç denetim yapılabileceği gibi, bağımsız denetim kuruluşlarına da denetim yaptırılabilir. Genel Kurul, Yönetim Kurulu veya bağımsız denetim kuruluşlarınca denetim yapılmış olması, denetim kurulunun yükümlülüğü " rtada kaldırmaz Bağımsız denetçilerin görevlendirilmesi durumunda, her türlü bilgi, belge ve kayıtların fifederasy n yetkilileri tarafından denetçilere gösterilmesi veya verilmesi, yönetim yerleri, müesseseler v tilerine gir e isteğinin y rine getirilmesi zorunludur.
Madde-46 DANIŞMA KURULLARI
Konfederasyon amacını gerçekleştirmek için iş adamları meclisi v itli konularda konfederasyonun amaçları doğrultusunda katkılarından yararlanılan ve daha etkin çalışmak konusunda yardımcı olabilecek olan kendi mesleklerinde sivrilmiş seçkin kişilerden Yönetim kurulunca tespit edilen 50 Kişi Genel kurulca danışma kurulu olarak seçilir.Bu Danışma Kurulları kendi Mesleklerine göre Çalışma Komitesi oluşturur.. Bu şahısların seçimi yönetim kurulu tarafından yapılır. Çalışma usulleri yönetim kurulunca belirlenir. Genel kurulun her zaman bu çalışma usullerini değiştirme hakkı vardır.
Madde-47 ORGANLARA SEÇİLENLERİN İDAREYE BİLDİRİLMESİ
Genel kurulca yapılan seçimi izleyen otuz gün içinde DK 23 maddesi gereği genel kurulda seçilenler yönetim ve denetleme kurulları ve konfederasyonun diğer organlarına seçilen asıl ve yedek üyelerin EK-3 doldurularak konfederasyon merkezinin bulunduğu yerin en büyük mülkî amirliğine 30 gün içinde bildirilir. Tüzük değişiklerinde Divan Tutanağı, Tüzükte değiştirilen maddelerin eski ve Yeni hali ile 2 adet Yönetim kurulunca imzalanmış Tüzükte eklenir.
Madde-48 KONFEDERASYON GÖREVLİLERİ VE ÜCRETLERİ
Konfederasyon hizmetleri gönüllüler veya yönetim kurulu kararı ile görev b n ücretiiier aracıiığıyiâ yürütülür. Konfederasyon hizmetleri için görevlendirilecek üyelere verilecek cr yolluk mikta ları Genel kurul tarafından tespit olunur.
Madde-49 DEFTER TUTMA ESASLARI
Konfederasyonda, işletme hesabı esasına göre defter tutulur. Ancak, yıllık brüt gelir Mevzuatta belirtilen limiti aşması durumunda takip eden hesap döneminden başlayarak bilanço esasına göre defter tutulur. Bilanço esasına geçilmesi durumunda, üst üste iki hesap döneminde yukarıda belirtilen haddin altına düşülürse, takip eden yıldan itibaren işletme hesabı esasına dönülebilir. Yukarıda belirtilen hadde bağlı kalmaksızın yönetim kurulu kararı ile bilanço esasına göre defter tutulabilir. Konfederasyonun ticari işletmesi açılması durumunda, bu ticari işletme için, ayrıca Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre defter tutulur. Kayıt Usulü Konfederasyonun defter ve kayıtla Dernekler Yönetmeliğinde belirtilen usul ve esasa uygun olarak tutulur. Tutulacak Defterler Konfederasyonda, aşağıda yazılı defterler tutulur.
a)işletme hesabı esasında tutulacak defterler ve uyulacak esaslar aşağıdaki gibidir:
1-Karar Defteri: Yönetim kurulu kararları tarih ve numara sırasıyla bu deftere yazılır ve kararların altı toplantıya katılan üyelerce imzalanır.
2-Üye Kayıt Defteri: Konfederasyonla üye olarak girenlerin kimlik bilgileril derneğe giriş ve çıkış tarihleri bu deftere işlenir. Üyelerin ödedikleri giriş ve yıllık aidat miktarları bu deftere işlenebilir.
3-Evrak Kayıt Defteri: Gelen ve giden evraklar, tarih ve sıra numarası ile bu deftere kaydedilir. Gelen evrakın asılları ve giden evrakın kopyaları dosyalanır. Elektronik posta yoluyla gelen veya giden evraklar çıktısı alınmak suretiyle saklanır.
4-Demirbaş Defteri: Derneğe ait demirbaşların edinme tarihi ve şekli ile kullanıldıkları veya verildikleri yerler v kullanım sürelerini dolduranların kayıttan düşürülmesi bu deftere işlenir.
5-işletme Hesabı Defteri: Konfederasyon adına alınan gelirler ve yapılan giderler açık ve düzenli olarak bu deftere işlenir.
b)Bilanço esasında tutulacak defterler ve uyulacak esaslar aşağıdaki gibidir:
1-(a) bendinin 1, 2, 3 ve 6 ncı alt bentlerinde kayıtlı defterler bilanço esasında defter tutulması d unda da tutulur.
2-Yevmiye Defteri ve Büyük Defter Defteri: Bu defterlerin tutulma usulü ile kayıt şekli Vergi Usul Kanunu ile bu Kanununun Maliye Bakanlığına verdiği yetkiye istinaden yayımlanan Muhasebe Sistemi Uygulama Genel Tebliğleri esaslarına göre yapılır. Defterlerin Tasdiki Konfederasyonda, tutulması zorunlu olan defterler kullanmaya aşlamadan önce il dernekler müdürlüğüne veya notere tasdik ettirilir. Bu defterl 'n ilanılmasına sayfaları bitene kadar devam edilir ve defterlerin ara tasdiki yapılmaz.
Madde-50 YARDIM VE İŞBİRLİĞİ
Konfederasyon, tüzükte gösterilen amaçları gerçekleştirmek üzere, z maçlı kuruluşlardan, işçi ve işveren sendikalarından ve mesleki kuruluşlardan maddi yardım alabilir adı geçen kurumlara maddi yardımda bulunabilir. 5072 sayılı dernek ve vakıfların kamu kurum ve kuruluşları ile ilişkilerine dair kanun hükümleri saklı kalmak üzere, federasyon kamu kurum ve kuruluşları ile görev alanlarına giren konularda ortak projeler yürütebilir. Bu projelerde kamu kurum ve kuruluşları, proje maliyetlerinin en fazla yüzde ellisi oranında ayni veya nakdi katkı sağlayabilirler.
Madde-51 KONFEDERASYONUN GELİRLERİ
ye federasyonlardan alınan giriş ve yıllık aidatlar yönetim kurulu kararınca belirlenecektir. 2. Konfederasyona şahıslar, özel, kamu kuruluşları tarafından yapılacak aynî ve nakdî yardımlar, bağışlar, Menkul ve gayrimenkul kira ve işletme gelirleri, Konfederasyon amacına uygun her
faaliyetten elde edilen yasal gelir ve fon ile kaynaklar.
- Banka faizleri ve yayın gelirleri.
- Konfederasyon tarafından düzenlenen gece, konser, gezi, sportif faal 'yeti vs gibi amaca uygun faaliyetlerden elde edilecek gelirler.
- Diğer gelirler.
, b- ö, egience,
Madde-52 GELİRLER VE GİDERLERDE USUL
Konfederasyon gelirleri alındı belgesi ile toplanır ve giderler harcama belgesi ile yapılır. Konfederasyon gelirlerinin bankalar aracılığı ile toplanması halinde banka tarafından düzenlenen dekont veya hesap özeti gibi belgeler alındı belgesi yerine geçer. Alındı belgeleri ve harcama belgelerinin saklama süresi beş yıldır. Konfederasyon gelirlerinin toplanmasında kullanılacak alındı belgeleri yönetim kurulu kararı ile bastırılır. Alındı belgelerinin şekli, bastırılması, onaylanması ve kullanılması ile Konfederasyon gelirlerinin toplanmasında kullanılacak yetki belgesine ilişkin hususlar hakkında, yönetmeliklere uyulması zorunludur. konfederasyon gelirlerini toplayacak kişiler yönetim kurulu kararıyla belirlenir ve bunlar adına yetki belgesi düzenlenir. Konfederasyon adına gelir toplamakla görevli kişiler tahsil ettikleri gelirleri tahsilâtı takip eden işgünü mesai saati bitimine kadar konfederasyonun ilgili bankadaki hesabına yatırır. Konfederasyonun bankadaki hesabından para çekmeye yetkili en az iki imzanın birlikte bulunması şarttır.
Madde-53 KONFEDERASYONUN GİDERLERİ
- Personel giderleri
- Ücretler ve yolluklar
- Kira, aydınlatma, ısınma, temizlik giderleri
- Vergi ve sigorta giderleri, noter ve benzeri kuruluş giderleri.
- Prim ve ikramiyeler.
- Sosyal ve kültürel faaliyetlerinin giderleri.
- Yayın ve kırtasiye giderleri
- Haberleşme (telefon, posta, faks, vs) giderleri
- Demirbaş giderleri
- Temsil ve ağırlama giderleri
XII. İhtiyaç duyulan belgeli sair giderler
Madde-54 TüzüK DEĞİŞİKLİĞİ
Tüzük değişikliği genel kurul kararı ile yapılabilir. Genel kurulda tüz" eğişikliği yapılabilmesi için genel kurula katılma hakkı bulunan üyelerin 2/3 çoğunluğu aranır. Çoğunluğun sağlanamaması sebebiyle toplantının ertelenmesi durumunda ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz. Ancak, bu toplantıya katılan üye sayısı, yöne denetim kurulları üye tam sayısının iki katından az olamaz. Tüzük değişikliği için gerekli olan karar oğunluğ toplantıya katılan ve oy kullanma hakkı bulunan üyelerin oylarının 2/3'ü'dür. Genel Kurulda tüzük değişikliği oylaması açık olarak yapılır.
Madde-55 KONFEDERASYONUN FESHİ VE MALVARLIĞININ TASFİYE ŞEKLİ
Genel kurul, her zaman Konfederasyon feshine karar verebilir. Genel kurulda fesih konusunun görüşülebilmesi için genel kurula katılma hakkı bulunan üyelerin 2/3 çoğunluğu aranır. Çoğunluğun sağlanamaması sebebiyle toplantının ertelenmesi durumunda ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz. Ancak, bu toplantıya katılan üye sayısı, yönetim ve denetim kurulları üye tam sayısının iki katından az olamaz. Fesih kararının alınabilmesi için gerekli olan karar çoğunluğu toplantıya katılan ve oy kullanma hakkı bulunan üyelerin oylarının 2/3'ü'dür. Genel kurulda fesih kararı oylaması açık olarak yapılır. Tasfiye İşlemleri Genel kurulca fesih kararı verildiğinde, Konfederasyon para, mal ve haklarının tasfiyesi son yönetim kurulu üyelerinden oluşan tasfiye kurulunca yapılır. Bu işlemlere, feshe ilişkin genel kurul kararının alındığı veya kendiliğinden sona erme halinin kesinleştiği tarihten itibaren başlanır. Tasfiye süresi içinde bütün işlemlerde Konfederasyon adının başında "Tasfiye Halinde SAMSUN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI KONFEDERASYONU" ibaresi kullanılır. Tasfiye kurulu, mevzuata uygun olarak Konfederasyon para, mal ve haklarının tasfiyesi işlemlerini baştan sonuna kadar tamamlamakla görevli ve yetkilidir. Bu kurul, önce Konfederasyon hesaplarını inceler. İnceleme esnasında Konfederasyona ait defterler, alındı belgeleri, cama belgeleri, tapu ve banka kayıtları ile diğer belgelerinin tespiti yapılarak varlık ve yükümlülükleri bir anağa bağlanır. Tasfiye işlemeleri sırasında Konfederasyon alacaklılarına çağrıda bulunulur ve varsa malları a çevrilerek alacaklılara ödenir. Konfederasyon alacaklı olması durumunda alacaklar tahsil edilir. Alacakların edilmesi ve borçların ödenmesinden sonra kalan tüm para, mal ve hakları, genel kurulda belirlenen yere devredilir. Genel kurulda, devredilecek yer belirlenmemişse de Üye Federasyonlara eşit olarak devredilir. Tasfiyeye ilişkin tüm işlemler tasfiye tutanağında gösterilir ve tasfiye işlemleri, mülki idare amirliklerince haklı bir nedene dayanılarak verilen ek süreler hariç üç ay içinde tamamlanır. Konfederasyon para, mal ve haklarının tasfiye ve intikal işlemlerinin tamamlanmasını müteakip tasfiye kurulu tarafından durumun yedi gün içinde bir yazı ile Konfederasyon merkezinin bulunduğu yerin mülki idare amirliğine bild' ilmesi ve bu yazıya tasfiye tutanağının da eklenmesi zorunludur. Konfederasyon defter ve belgelerini tasfiye rul sıfatıyla son yönetim kurulu üyeleri saklamakla görevlidir. Bu görev, bir yönetim kurulu üyesine d v u defter ve belgelerin saklanm beş yıldır.
Madde-56 DİĞER HÜKÜMLER
Bu tüzükte bulunmayan konular hakkında 5253 Sayılı kanun ve Medeni Kanun hükümleri uygulanır.
Madde-57 KONFEDERASYON KURUCUSU FEDERASYONLAR
Konfederasyon Kurucusu Federasyon ile federasyonların Temsilcilerin adları aşağıdadır.
SN | KURUCU FEDERASYONLAR |
ı | SADEF SAMSUN DERNEKLER FEDERASYONU |
2 | STANBUL ANADOLU YAKASI SAMSUN DERNEKLER FEDERASYONU |
3 | SADEF İSTANBUL SAMSUNLULAR İL İLÇE KOY DERNEKLERİ EDERASYONU |
4 | VEZDEF VEZİRKÖPRÜ DERNEKLERİ FEDERASYONU |
KONFEDERASYON YÖNETİM KURULU
SIRA | ![]() | ![]() | |||||
1 | HASAN KAYA Aşcı | ![]() | |||||
2 | ABDURRAHMAN GÜNGÖR | ||||||
3 | OSMAN YILMAZ | ||||||
4 | ADİL TURGUT | ![]() | |||||
5 | BİLAL ACAR | ||||||
6 | EROL TÜRKOĞLU | ![]() | |||||
7 | FATİH ADSAN | ||||||
8 | FATİH ZEYBEK | ||||||
9 | FİKRET BIYIK | ![]() | |||||
10 | HASAN ACAR | ![]() | |||||
11 | HASAN LİMAN | ![]() | |||||
12 | HAYATİ SÖZEN | ||||||
13 | İBRAHİM IŞIK | ||||||
14 | İDRİS GÜVEN | ||||||
15 | METİN ŞENEL | ||||||
16 | MUSTAFA HACIOĞLU | ||||||
17 | MUSTAFA ELİBOL | ![]() | |||||
18 | REŞAT AKIN | ||||||
19 | TEMEL ERKOL | ||||||
20 | SİNAN TİRYAKİ | ||||||
21 | YILDIRAY BAŞ | ||||||
22 | AHMET KOCABAŞ | ||||||
23 | AHMET KORAL | ||||||
24 | AHMET TURKUT | ||||||
25 | ALİ SARI | ![]() | |||||
26 | AYDIN UYSAL | ||||||
27 | BERATİ OLGUN | ![]() | |||||
28 | CİHAN KURTBAY | ||||||
29 | ELİF KURT | ||||||
30 | EMRE ŞEN | ![]() | |||||
31 | ERGİN GÜMÜŞCÜ | ||||||
32 | ERHAN ÖZÇAKIR | ||||||
33 | ERKAN ALTINIŞIK | ![]() | |||||
34 | EYÜP ERCAN | ||||||
35 | FATİH GÜRSOY | ||||||
36 | HALİL İBRAHİM METE | ![]() | |||||
37 | HARUN KURT | ||||||
38 | HAYRETTİN VURAL | ||||||
39 | HÜSEYİN GÜNEŞ | ||||||
40 | İBRAHİM DENİZ | ![]() | |||||
41 | İRFAN DOĞAN | ![]() | |||||
42 | İSMAİL GÜNAY | ||||||
43 | KEMAL ÖZDEMİR | ||||||
44 | KUMRU çiCEK SARIOĞLU | ||||||
45 | MUHAMMET ALTINKAYNAK | ![]() | |||||
46 | MURAT SALURLU | ![]() | |||||
47 | MUSTAFA ŞEKER | ![]() | |||||
48 | NİHAL EKER | ![]() | |||||
49 | NURİ KORKMAZ | ||||||
50 | ONUR KARAGÖZ | ||||||
51 | SEFER AKSOY | ||||||
52 | ŞADUMAN ŞEKER | ||||||
53 | ŞEFİK ÖZDEMİR | ||||||
54 | TURAN GENÇOĞLU | ||||||
55 | YUSUF İVGEN | ||||||